Çam ağacını oyarlar, içine nağme koyarlar. Ağlama tintonum, ağlama. Şimdi kulağını burarlar.

Cevap: Bağlama
Ahmet Sercan
Pinokyo yalan söyleyince ne olur.

Cevap: Yalancı
Nuray
Yanık seni aramış, hangi yanık?

Cevap: Uyanık
Eser
Bir evim var, içinde dört odası var.

Cevap: Ceviz
Fatih
Demir, çelik, alüminyum gibi metalleri neden daha soğuk hissederiz?

Cevap: Kış aylarında oda sıcaklığı, otuz yedi derece olan vücut sıcaklığımızdan daha düşüktür. Odamızdaki herhangi bir nesneye dokunduğumuzda, vücudumuzdaki ısı o nesneye doğru akar. Biz de o nesneyi soğuk olarak algılarız. Dokunduğumuz nesne bizden ne kadar fazla ısı çekiyorsa, biz de onu o kadar soğuk hissederiz. Metaller ısıyı daha iyi ilettikleri için, bizden aldıkları ısı da fazla olur. Bu nedenle onları daha soğukmuş gibi algılarız. Odamızdaki nesneler üzerinde hissettiğimiz sıcaklıklara bakarak, hangisinin ısıyı daha iyi ilettiğini anlayabiliriz.
Özlem